Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

Το σεμινάριο κιθάρας του Γιώργου Μπεχλιβάνογλου στο Ροδοτόπι - Η διάλεξή του στα Ιωάννινα (2017)

Το Σάββατο 2 Δεκεμβρίου 2017 ο Γιώργος Μπεχλιβάνογλου έκανε για δεύτερη συνεχή χρονιά ένα εξαιρετικό σεμινάριο κιθάρας στα μέλη του ΚΣΡ στο Ροδοτόπι, ενώ την επομένη, Κυριακή 3 Δκεμβρίου 2017, συνέχισε στη "Φρόντζου Πολιτεία" στα Ιωάννινα με διάλεξη και σεμινάριο κιθάρας.
Το διήμερο του Γιώργου Μπεχλιβάνογλου στα Ιωάννινα, όπως και δύο αντίστοιχα στο παρελθόν, διοργανώθηκαν από το Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη και έπειτα από πρωτοβουλία του Κωνσταντίνου Βρέλλη, τον οποίο ο σύλλογός μας ευχαριστεί από καρδιάς για την προσφορά του.

Το σεμινάριο στο Ροδοτόπι (2.12.2017)
Για άλλη μία χρονιά ο Γιώργος Μπεχλιβάνογλου, γεμάτος ενέργεια και διάθεση να προσφέρει, δίδαξε ακατάπαυστα για έξι ώρες, ξεπερνώντας κατά πολύ το αρχικό πλάνο της χρονικής διάρκειας του σεμιναρίου. Πήραν μέρος ως εκτελεστές έξι μέλη του ΚΣΡ, παίζοντας έργα διαφορετικού βαθμού δυσκολίας, όπως μεταξύ άλλων F.Tarrega (Pepita), N.Paganini (Romanze-διασκευή K.Scheit), αλλά και C.Domeniconi (Variations on an anatolian song).

Ακολουθούν φωτογραφίες από το Χρήστο Παργινό



Παρουσίαση της MOOV travel guitar
Πρόκειται για ένα καινοτόμο μοντέλο κιθάρας το οποίο σχεδίασε και δημιούργησε ο Γιώργος Μπεχλιβάνογλου σε συνεργασία με μαθητή του και το οποίο παρουσίασε ο ίδιος στο Ροδοτόπι.

Η διάλεξη στα Ιωάννινα (3.12.2017)
Ο τίτλος της διάλεξης του Γιώργου Μπεχλιβάνογλου ήταν "Μουσική γραφή - Υπονοούμενα και Ερμηνεία". Αναλύθηκαν θέματα της μουσικής γραφής, τι δεν μπορεί ή δεν είναι λειτουργικό να γραφτεί, πως υπονοείται και πως η κατανόησή του επηρεάζει καθοριστικά την εκτέλεση και ερμηνεία ενός μουσικού έργου. Μια διάλεξη που αφορά και απευθύνεται σε όλους τους μουσικούς και ερμηνευτές ανεξαρτήτως οργάνου.

Ακολουθεί μία εισαγωγή στο θέμα, όπως δόθηκε από τον ίδιο:
Πρώτα απ' όλα τι είναι η μουσική γραφή;
Μια σύμβαση, μια συμφωνία, μεταξύ ανθρώπων όπως είναι η γλώσσα, τα μαθηματικά και άλλες τέτοιες συμβάσεις. Όλες αυτές οι συμβάσεις προσπαθούν να εξηγήσουν με κάποιο τρόπο την φύση και τα φαινόμενά της. Όλες όμως έχουν αδυναμίες και φτάνουν ως ένα σημείο το οποίο μπορεί να είναι πολύ κοντά στην εξήγηση αλλά ποτέ δεν φτάνει ακριβώς.

Κάπως έτσι έχουν τα πράγματα και στην γραφή και αποτύπωση της μουσικής σκέψης. Το μυαλό του μουσικού - συνθέτη φαντάζεται, σκέφτεται και μετά αποτυπώνει στο χαρτί. Κατά πόσο όμως μπορεί να αποτυπώσει την μουσική του όπως ακριβώς την φαντάζεται; Όποιος έχει προσπαθήσει να καταγράψει έστω και ένα μικρό κομμάτι που έχει συνθέσει μόνος του, έχει σίγουρα νιώσει τους περιορισμούς και τις αδυναμίες της γραφής. Έχει σίγουρα προσπαθήσει με διάφορους τρόπους να φτάσει όσο γίνεται πιο κοντά στην πραγματική του σκέψη και στο τέλος έχει συμβιβαστεί με το γεγονός ότι κάποια πράγματα δεν μπορούν να γραφτούν αλλά υπονοούνται, εναποθέτοντας τις ελπίδες του, ότι ο ερμηνευτής που θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου του θα τα καταλάβει και θα ερμηνεύσει ανάλογα.

Δείτε ακόμη:
- Το σεμινάριο του Γιώργου Μπεχλιβάνογλου στο Ροδοτόπι (Νοέμβριος 2016)
- Ρεσιτάλ και σεμινάριο Γιώργου Μπεχλιβάνογλου στα Γιάννενα (Μάρτιος 2016)
- Σεμινάρια στην αίθουσα του Κιθαριστικού Συνόλου Ροδοτοπίου